Koulutus - Digimarkkinoinnin mittaaminen
7.11.2019 17:30
Monitoimitalo 13
Digimarkkinoinnin mittaaminen - kolmiosainen työpaja
Miten teet markkinoinnista läpinäkyvää ja helpotat toimien perusteluja datan avulla?
Tämän työpajan tavoitteena on laatia mittaussuunnitelma, etsiä suunnitelman mukaiset tietolähteet ja luoda niistä nätti raportti johtoryhmälle.
Työpaja on tarkoitettu ensisijaisesti henkilöille, joille Google Analytics ja Google Data Studio ovat vielä hieman tuntemattomia. Työpajassa käydään toki myös syvempiä teemoja, mutta fokus on perusteissa ja perusteluissa. Kuulet ammattilaisen vinkit mittareiden laadintaan ja opit löytämään yrityksellesi sopivan viitekehyksen mittaamiseen.
Mittaussuunnitelman voi laatia itse omalle yritykselle tai työryhmissä joko ryhmän jäsenen yritykselle TAI annetulle case-yritykselle.
Analyticsiin tutustumiseksi on mahdollista käyttää demotiliä.
Jokainen osallistuja ottaa mukaan muistiinpanovälineet sekä mahdollisuuksien mukaan läppärin ja oman hotspotin, jolloin työpajasta tulee paljon konkreettisempi.
Työpajat pidetään
- torstai 7.11. klo 17:30 - 20:00, Monitoimitalo 13, koulutustila Stenvall
- torstai 14.11. klo 17:30 - 20:00, Monitoimitalo 13, koulutustila Stenvall
- torstai 21.11. klo 17:30 - 20:00,Tampereen Seudun Yrittäjänaisten kokous- ja juhlahuoneisto, Pellavatehtaankatu 12 C, Tampere
Osa yksi: Mittaussuunnitelma (2,5 h)
- mittaamisen perusteet
- yleisimmät sudenkuopat
- strategiset mittarit, taktiset mittarit
- mitä markkinoinnin kannattaa mitata
- mittaussuunnittelman laatiminen
Osa kaksi: Google Analytics (2,5 h)
- Palveluun tutustuminen
- Palvelun asentaminen ja käyttöönotto
- Mitä dataa saadaan, miten sitä voi rikastaa?
- Palvelusta mittaussuunnitelman mukaisen datan etsiminen
- Tapahtumat, joita on vaikeampi mitata
- Työkalut vaikeiden tapahtumien mittaamiseen
Osa kolme: Google Data Studio (2,5 h)
- Palvelun esittely ja siihen tutustuminen
- Palvelun käyttöönotto
- Datasyötteiden tuonti
- Raportin laatiminen
- Eri tietojen yhdistäminen
- Raportin muotoilu
Kouluttajana toimii Timo Mäkeläinen, markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainion strategisen ja digisuunnittelun johtaja ja osakas.
Kurssille otetaan maksimissaan 30 osallistujaa.
Kurssi on maksuton Pirkanmaan Ekonomien jäsenille. Tilaisuuden alkuun on tarjolla kahvia/teetä ja suolapalaa.
Peruutusmaksu / no-show 50 euroa