Webinaari
Kysynnän ennustaminen analytiikan avulla
Kysynnän ennustaminen on lähes aina melko vaikea optimointiongelma.
Erityisesti kuluttajakysynnässä vaikuttajia on useita: oma mainonta, kilpailijoiden tekemät markkinointi-ja kysynnänedistämisaktiviteetit sekä entistä suuremmassa roolissa vaikuttajat. Blogivaikuttajat saattavat nostaa vaikka avokadopastan suosituksi lyhyessä ajassa.
Suomi on siinä mielessä etuoikeutettu markkina, että meillä on Tilastokeskuksen ja monien muiden valtion ylläpitäminen lähteiden kautta saatavissa merkittävä määrä paikkatieto-, verotus-, ja muuta dataa jonka pohjalta kysyntää voidaan ennakoida.
Mitä useampia datalähteitä voidaan kytkeä sen parempi on ennustevoima.
Luennoitsijana on Antti Merilehto, vuoden 2018 puhuja, ja Tekoäly- matkaopas johtajalle kirjan kirjoittaja.
Ilmoittautuminen viimeistää 7.10. klo 14.30.
Tervetuloa!
Järjestäjä: Ekonominaiset