Kriskommunikation - hur sköts den i ditt företag?
2.4.2019 16:00
Tekniskas Salar
Kriskommunikation - hur sköts den i ditt företag?
En kris kan drabba även den skickligaste och försiktigaste experten. Organisationen du jobbar för kan hamna i kris, en skandal kan drabba hela branschen eller ett oförsiktigt uttalande på sociala medier kan leda till en krissituation i offentligheten. Dagens snabba kommunikationsmiljö gör att mediekriser ofta får en större och snabbare spridning än tidigare. Med god krishantering kan skadorna på organisationens verksamhet och individens anseende ändå minimeras.
God krishanteringsförmåga börjar med ett väl byggt personligt varumärke och kontroll över den egna mediebilden. Den här föreläsningen ger dig verktyg för hur du aktivt kan bygga upp din egen image som expert och hur du kan klara eventuella krissituationer.
Innehåll:
- En snabbtitt på den moderna kommunikationsmiljön. Hur hålla huvudet kallt bland troll, fejknyheter och artificiella influencers?
- Personligt varumärke. Hur jag brandar mig själv som expert och varför är det viktigt?
- Hur vet man att det är kris? När ska man ligga lågt och när ska man reagera?
- Hur klarar jag krisen? Konkreta och handfasta tips för hur vi klarar en mediekris.
I föreläsningen ingår tillfällen för diskussion och enklare övningar.
Föreläsare är kommunikationskonsult Elli Flén som är en internationellt anlitad expert inom kriskommunikation. Hennes företag har erbjudit kommunikationsutbildning och hjälp med kriskommunikation sedan 2009 och sedan 2016 är hon också kommunikationsexpert på Olycksutredningscentralen. Hon har också jobbat som specialmedarbetare för försvarsministern, presschef på OSSE i Kosovo, informatör på Huvudstaben och har tjänstgjort som fredsbevarare i Afghanistan och i Kosovo.
(arrangeras tillsammans med TFiF)
Pris: 35 euro inkl. kaffe/te och en salt bit
Betalning: gör en inbetalning på Niords konto FI08 2400 3800 0049 01 med ref. 20527 senast 25.3.