Hur kan man effektivt utnyttja sociala medier i marknadsföringen? Del II/III Youtube, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, X/Twitter, Bluesky, bloggar, organiskt och betalt innehåll och deras resursbehov
20.3.2025 08:30
webbinarium
Den tredelade utbildningens mål är att lära sig hur man effektivt utnyttjar sociala medier i marknadsföringen. Vi går igenom skillnaderna mellan de olika sociala mediekanalerna och hur vi bäst använder dem genom både betald och organisk marknadsföring. Vi tar även upp influencer marketing och AI:s roll i skapandet av innehåll. Även om utbildningens fokus ligger på det kommersiella perspektivet behandlar vi också vikten av företagsimage och kundservice.
Som utbildare fungerar Dick Lindertz (SoMe Masters), som sedan 2011 har hjälpt företag att skapa kommersiell framgång i sociala medier. Han presenterar saker tydligt och praktiskt, med särskilt fokus på kommersiella perspektiv. Utöver detta arbetar Dick dessutom som innehållsproducent/ influencer inom mat- och resebranschen (Mukana Maku-bloggen och sociala mediekanaler).
Skolningens innehåll
• Marknadsföringens mål i olika sociala kanaler och hur de kan uppnås
• Vilken kanal ger vad?
• Organiskt och betalt innehåll och deras resursbehov
Under och efter föreläsningen har du möjlighet att ställa frågor och diskutera ämnet.
I del 2 behandlas Youtube, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, X/Twitter, Bluesky, bloggar, organiskt och betalt innehåll samt deras resursbehov
Länken skickas till de anmälda ett par dagar innan tillfället och en timme innan start.
Webbinariet spelas in.
Sista anmälningsdag är 18.3.2025.
Arrangör
Webbinarieserien arrangeras av Ekonomföreningen Niord rf.